BONO heeft een nieuwe look!BONO heeft een nieuwe look!|Meer lezen→
Voorwaarden voor retourzending
Voor alle producten geldt dat ze alleen retour gezonden kunnen worden als ze ongeopend en verzegeld zijn. Bijvoorbeeld, een potje supplementen moet nog verzegeld zijn om retour te kunnen sturen.
Meld je retour binnen 14 dagen na ontvangst aan en stuur het product binnen nog eens 14 dagen terug.
Kosten en verantwoordelijkheden
De kosten voor een standaard retourzending zijn 4,95, inclusief BTW.
Bij een verkeerde of beschadigde levering neemt BONO de kosten voor zijn rekening en is retourneren dus gratis.
Als je kiest voor een eigen vervoerder, zijn de kosten voor eigen rekening.
Bij beschadigde of gebruikte producten, of bij een verbroken verzegeling, behouden we ons het recht voor om kosten in rekening te brengen.
Rechten en terugbetaling
Je hebt het recht om binnen 14 dagen na ontvangst zonder reden te retourneren.
Terugbetalingen vinden plaats binnen 14 dagen na ontvangst van de geretourneerde goederen. We betalen het volledige aankoopbedrag terug, inclusief verzendkosten. Retourkosten van 4,95 zijn mogelijk wel van toepassing.
We kunnen de terugbetaling pas doen nadat we het geretourneerde product hebben ontvangen of je bewijs van verzending hebt verstrekt.
De terugbetaling wordt uitgevoerd via dezelfde betaalmethode die je voor de aankoop hebt gebruikt.
Waarom BONO retourkosten vraagt
Het retourkostenbeleid van 4,95 inclusief BTW is om de logistieke kosten gedeeltelijk te dekken en het aantal retouren te verminderen.
De verwachting is dat binnen de gehele e-commerce sector het aantal retourzendingen zal toenemen van 1,5 miljard in 2021 naar 2,5 miljard in 2025, wat aanzienlijke financiële en ecologische gevolgen met zich meebrengt.
Niet alle teruggestuurde producten kunnen opnieuw worden verkocht. Ook vergen retourzendingen extra logistiek en verpakking, wat leidt tot een grotere ecologische voetafdruk.
Het doel van de retourkosten is om klanten te motiveren tot weloverwogen aankoopbeslissingen op basis van onze productinformatie, om daarmee de noodzaak van retouren te minimaliseren en bij te dragen aan een duurzamere toekomst.